Dagens arbejdshold i baneafdelingen var beskedent, men til gengæld var opgavelisten også overkommelig. Opsætning af sommerkøreplaner og fremskaffelse af tre korte sporrammer med 785 mm sporvidde. Lige indtil Carsten og Kjeld skulle bruge opbakning på afhentning af grej til vores flittige træafdeling. Inden vi drog til Tune, nåede vi dog lige at tage julepynten af billetsalget.
|
Carsten, Kjeld og Steffen i færd med at læsse trailer med dele fra snedkerværkstedet i Tune. |
|
Fire sæt deplorider afventer næste uges svelleleverance fra Sverige. |
Vi fik ikke det komplette maskineri med hjem til snedkerværkstedet, men det sidste og tungeste ankommer til Hedehusgården i løbet af den kommende uge. Der er dog ingen tvivl om at vi har gjort en god handel og fremover bliver i stand til at lave et stort antal bræddeprofiler i eget værksted. Efter frokost i Damp'a tog Steffen og jeg hul på dagens oprindelige program.
|
Steffen hænger sommerkøreplan op på Sølund Station. |
Sommerkøreplaner blev hængt op på samtlige standsningssteder mod syd indtil Rubjerg. Undervejs hentede vi to sporrammer med stålsveller på den gamle oplagsplads ved Brandhøj.Rammerne tog vi med til Hedehusgård, hvor vi ændrede sporvidden fra 700 til 785 mm. Afkortet til 2,5 m skal rammerne være i beredskab til en lokomotivflytningsopgave, der bringer et nyt lokomotiv til HVBs allerede omfattende samling.
|
Gert er stødt til og holdet gør kar til arbejdet med at øge sporvidden på sporrammerne. I forgrunden ser man resultatet af et af hverdagsholdenes arbejde: sporet vi skiftede sveller i sidste lørdag er færdigt! |
|
Mørket falder på. Arbejdet fortsættes. Gasovnen er tændt i banevognen og kaffen venter. |
|
Steffen udfører sidste svejsning. Trods formiddagens afvigelse fra programmet fik vi streget samtlige opgaver og tog tilfredse hjem til vores varme bade. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.