Sidste år var Industribaneklubben (IBK) værter ved det 32. træf, mens vi i år kunne nyde arrangementet som gæster. Claus N. og jeg deltog som repræsentanter for Danmark. Turen gik fint; vi så også tog og sporvogne på rejsen derned. Byen Ramsen er pt. endestation på den lille lokalbane.
Her starter også den 3 km.
lange, 600 mm skovbane SWB – Stumpfwaldbahn med et lille remiseanlæg og uisoleret
værksted. Der er en holdeplads og tre stationer undervejs, foruden de to
endestationer. Holdepladsen er ved Schützenhaus – en skytteforening, hvor vi
fik serveret mad og hørte foredrag om aftenen – hvis det ikke skete i
festteltet ved endestationen i Eiswoog, der lå i skyggen af en højbro, hvor der
ikke havde kørt tog de sidste 40 år…
Billederne må tale lidt for sig selv, indtil resten af historien forhåbentlig udkommer som en lang artikel i næste nummer af Tipvognen.
Se udvalgte fotos fra turen her >>
Et udvalg af Claus' fotos kan du se her.
Claus
og jeg var enige om, at det havde været et meget hyggeligt træf, som gav gode
oplevelser og variation i kørslerne på trods banens og klubbens lidenhed. Vi fik også talt med vores fæller fra det ganske Europa, der også i år var bredt repræsenteret.
Jeg
håber I nyder billederne fra turen og træffet. Vi gjorde! 😊 /Leif
![]() |
Claus N. og Leif på 33. IFT med banens damplokomotiv og remisestationen i baggrunden |
I banens modsatte ende - Ramsen West ligger deres større remiseanlæg. |
![]() |
Som det sidste på træffet overrækkes skiltet til næste års træfvært - Apedale Valley Light Railway i England. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.