I uge 7 er der forventeligt mandefald på grund af vinterferien. Også baneafdelingen måtte se et par af den normale besætning befinde sig langt fra Hedeland på Europas pister. Forhåbentligt vender de hjem arbejdsdygtige uden gipsbandager! Heldigvis er ikke alle i afdelingen vilde med ski, så der var alligevel mødt 5 mand klar til arbejde.
|
Godt i gang med justeringsarbejdet! Lars kører stoppemaskinen, Jørgen (i ægte inspector Clouseau-jakke) og Steen jævner grus, mens Hans i forgrunden har fundet en grøft han kan uddybe. |
|
Skibakken i baggrunden og stoppeenhederne nede i arbejdsposition. | |
Dagens program bestod i justering og understopning af det svelleudskiftede spor på og omkring Rubjerg Station. Efter afhentning af stoppemaskinen på Brandhøj fik vi ret hurtigt gang i arbejdet med opretning og justering af sporet. Stoppemaskinen blev startet og kørte, kun afbrudt af to pauser, hele dagen. Vi kom igennem kurven nord for stationen og hele det svelleudskiftede perronspor. Perronsporet skal dog lige have udbedret et par lunker næste lørdag, hvor vi fortsætter justeringsindsatsen gennem kurven mod syd.
|
Stoppemaskinen i perronsporet. Hans jævner grus. M 12 med arbejdstoget i spor 1. |
|
Hans på knæ foran 3 af vores vaterpas. Lige foran ham vores moderne multifunktionsmåleredskab fra Robel, dernæst et standardvaterpas og til sidst et gammelt banevaterpas med overhøjdemåling. |
|
Vi har ryddet op, toget er oprangeret for hjemturen. Jørgen låser skiftet inden afgang. |
Vi afleverede stoppemaskinen i opbevaringshallen og kørte til Hedehusgården for en kop velfortjent kaffe og et par småopgaver. Vi nåede at se Leif male på Superfos-maskinen, inden vi klædte om og tog hvert til sit. Vi er på Hedehusgården igen på lørdag, klar til mere sporjustering.
|
Leif i gang med den sorte. Penslen så noget slidt ud. Mon ikke han tager en ny i brug på mandag? I baggrunden 'Lange Maren'. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.