Formiddagens fremmøde bestod kun af mig selv. Der blev hurtigt oprangeret, og inden dagens første palntog afgik fra Hedehusgården var jeg nået frem til Brandhøj. Dagens arbejde bestod i tømning af melisvogn 403, der henstår i hallen på Brandhøj. Vognen kom til HVB i 1982 fra Nakskov, og blev i mange år benyttet som udendørs lager. Lagerplads var ikke noget vi havde meget af og da slet ikke i tørvejr, så vognen blev hurtigt fyldt til bristepunktet med alverdens ting, herunder puffere til begge Superfos damplokomotiver. Disse puffer var fjernet for et par måneder siden, og nu gjaldt det så tømning af resten af vognen.
Melisvogn 403 under bugsering til Brandhøj 31-12-2011. Den havde stået indendørs i vogn-
hallen på Hedehusgård siden ca. 1997 og er således rent træmæssigt i nogenlunde stand.
|
Da vognen var tømt, fortsatte vi arbejdet med at afmontere ballastklodser og puffer på Pedershaab lokomotivet M32, der skal udlånes til Mønsted Kalkgruber. Vi fik løsnet det hele og kan aftage dem, når lokomotivet holder udendørs, så vi kan håndtere de ca. 700 kg tunge ballastklodser med vores store gravemaskine.
Steffen
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.