Der var lovet vedvarende regn det meste af dagen, og hold 1 i baneafdelingen spildte derfor ikke tiden. Vi var klar til afgang fra Hedehusgård lidt i 10, hentede stoppemaskinen på Brandhøj og fortsatte straks til arbejdsstedet, der denne lørdag lå, hvor vi sidste weekend skiftede sveller. Sporstykket skulle understoppes, så banen er klar til efterårstrafikken i uge 42. Med fire erfarne banebørster kom arbejdet hurtigt i gang og kl. 12 var vi færdige med opgaven. Arbejdet blev ikke synderligt generet af regn, men lidt i tolv tog regnen til og sådan fortsatte det resten af dagen.
|
Stoppemaskinen klargøres. |
|
Stoppearbejdet skrider godt fremad. Efterårets farver breder sig og havtornens bær lyser op i orange. |
|
Kenneth er koncentreret i stoppemaskinens førersæde. Lars jævner ballast |
Vi fortrak til Brandhøj, hvor vi spiste frokost med hold 2, der havde arbejdet med noget af vores materiel i opbevaringshallen. Efter frokosten afprøvede vi kort en ny, brugt tryklufthammer, da vores to gamle udviser kraftige svaghedstegn. Dem købte vi brugte i starten af 90'erne - så de må siges at have gjort deres pligt.
|
Kenneth tester den vibrationsdæmpede hammer. |
Efter at have fået banetoget på plads i vognhallen på Hedehusgård, afholdtes der køreskole med M 30. Derpå kastede vi os over en tiltrængt oprydning i Damp'a, hvor der blev sorteret papir og jernbaneblade, fejet og vasket gulv. Da det var på plads, kastede et par medlemmer sig over en mindre elopgave på loftet. Sådan sluttede en dag med mange forskellige opgaver.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.