 |
Medbringeren er atter monteret og akseldækslet har 4 Unbrako-skruer, der skal efterspændes |
Til M45 har Jørgen og Carsten drejet dele til et
nyt sandingstræk, som Lars O. så fik svejset flot sammen. Det må snart være det
sidste, der mangler før vi kan samle og klarmelde lokomotivet. Jeg startede aftenen
med at lægge tjenestekøreplaner i lokomotiverne, så vi er klar til
U42-toggangen. Ude i vognhallen lå Steen og Hans under D13 og fik samlet aksle
og medbringer, så den igen kan trække på begge hjul. Det er bedst sådan… Og
lige bagved stod Jan og Per med hovedet inde i M24 for at finde årsagen til den
manglende motorforvarmning. Det viste sig at være en brændt ledning – der bliver
udskiftet onsdag i dagslys. Det var for mørkt… Henning gav den nye (gamle)
afkorter en Fransk vask& strygning. Bagefter så den næsten ud som ny.
Kølevandskammeret fik også en grundig udrensning. Jeg fik grundet den afrensede
rørholder, så den også kan se ny ud og bagefter fik ”brillens” håndtag lige et
ekstra lag maling. Otto havde et par gutter med igen, som kiggede på mens der
blev drejet endnu en stor portion spåner af akslen til M9. Jeg fik ikke set
alt, hvad der hændte denne aften – men talte igen 14 mand på Gården! /Leif
 |
Det nye sandingstræk til M45 før svejsning |
 |
her prøvemonteret efter svejsning. |
 |
Der arbejdes både på M24 og D13 ude i hallen |
 |
Afkorteren får en grundig rengøring |
 |
Bo påbegyndte i lørdags afdrejning af efterløberen til B3 |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.