Mens en del af dagens hold oprangerede banetoget startede andre med renfejning og smøring af vognhalsbanegårdens skifter. Vi kørte derefter til værkstedsremisen for at afhente det færdigmeldte elværk. Mens det arbejde pågik fortsatte smøring af skifter og overkørsler på selve Hedehusgård Station.
Der var ikke meget strøm på palleløfteren, så der skulle en del menneskelig styrke for at få elværket op i en højde, der passede med Storebæltsvognens lad. |
Rensning af overskæringen i spor 3. Steffen viser fornem en-håndsbetjening af skovl! |
Med elværket læsset og samtlige skifter på Hhg smurt, kørte vi mod Brandhøj. Undervejs rensede vi overkørsler. For at få mest muligt arbejdstid på banen, mens der stadig var dagslys, læssede vi ikke elværket af. Vi rangerede M 40 og stoppemaskinen ud af hallen og drog straks mod Flintebjerg. Mens et hold kørte til Rubjerg og rensede overkørsler og smurte skifter, klargjorde et andet hold stoppemaskinen ved Flintebjerg.
Med en arbejdsstyrke på 5 mand skred understopning og justering rask fremad. Opgaven var næsten afsluttet, da vi spiste frokost. Efter spisningen gjorde vi arbejdet færdigt, jævnede ballast og siderettede sporet. De sidste gamle sveller blev lagt pænt i bunker og vi fik hentet det sæt deplorider, der stod i spor 2 på Rubjerg Station. Værktøjet blev læsset og så kunne vi i to tog afgå mod Brandhøj.
På Brandhøj satte vi de gamle sveller i sidesporet på den lave oplagsplads. På den måde spærrer de gamle sveller ikke for adgangen til de nye i sidesporet bag opbevaringshallen. Vi regner med at udskifte endnu et par hundrede sveller i januar/februar hvis vejret holder.
Det nye elværk blev læsset af i opbevaringshallen, og i det sidste dagslys kørte vi op til Hedehusgården, og rangerede på plads. Arbejdet stoppede dog ikke af den grund, for der blev også tid til at skifte olie samt et antal filtre på vores gravemaskine, så den også er klar til fremtidig indsats.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.