På årets første efterårslørdag var der fuld aktivitet i baneafdelingen.
Claus B. havde valgt at fejre de første 30 år af livet sammen med os andre, så efter overbringelse af en lille erkendtlighed til dagens fødselar var vi klar til at gå i gang med arbejdet.
Børge var travlt beskæftiget i Trafikafdelingen, da der i dag både kørte diesel- og dampsærtog.
De mange særtog gjorde, at vi andre havde fokus på mange af de småopgaver, der også er i afdelingen.
Kenneth A. fik lige slået græsset foran vognhallen inden en anden aftale kom i vejen.
M24 og Da7 - klar til at køre dagens særtog. (CN)
Første opgave var at få forlænget 785 mm sporet ud af hallen, så vi på et tidspunkt kan få kørt Fakse IV ind, når den ankommer fra Jylland. Denne opgave tog Steffen og Claus N. sig af.
Bundrammen til MDR-projektet er kommet retur fra sandblæsning og grundmaling, og den blev flyttet fra trailer til RF 479, der indtil videre er blevet arbejdsbord for projektet.Claus og Steffen er her godt i gang med 3. skinnen, mens Brian puster ud mellem et af de mange særtog.
| D8 er kørt med ud i efterårssolen, hvor Steffen, Søren, dagens fødselar og Lars får lagt rammen til MDR på RF 479. (CN) |
Steen tænker over et eller andet.....og det nye 785 mm spor ses midt i billedet. (CN).
Bagtøjet til MDR skal have hjul monteret, så det blev læsset på den nu tomme trailer og er kørt til filialværkstedet.
Claus B., Søren og Lars manøvrerer bagtøjet fra værksted til trailer.
Dagens sidste opgave var samling af en reol, der er opsat i forst-afdelingen, så der nu er kommet lidt mere styr på maskineriet i det hjørne.
Forst-afdelingens nyindrettede hjørne.
På lørdag fortsætter vi med nye opgaver i og omkring hallen, da der også denne dag er flere særtog på banen.
// Peter.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.