Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

torsdag den 7. juli 2016

Torsdagsbilledet #67

 Det er sjovt at være på træf (2) Niels Peder Pedersen, Ole Bredberg og Peter Hein på bagperronen...
Over 20 IBK-medlemmer deltog i 2003 på et helt fantastisk træf hos WEM Waldeisenbahn Muskau, der ligger nordøst for Dresden. IBK deltog igen med stor fornøjelse på  deres feltbanetræf i 2012.
Fotos: Leif Ulrich Johannsen
Se mere fra banen her:

mandag den 4. juli 2016

Nyt fra maskinafdelingen #22-16 04/07:




Mens jeg gav vugge og bundstøtte fra No3 en omgang sort, så fortsatte Anders og Carsten på det højre trinbræt til M30. Det er endeprofilerne, der arbejdes på. Efter den sorte maleopgave var klaret, så gik turen til vognhallen, hvor arbejdet med endevæggen lige skulle afsluttes ved at montere de øverste plader – og så var det tid til at male hvid – eller lys grå på ydersiden af vindfanget. Her kom Anders heldigvis forbi og gav en hånd med. Undervejs kom hele M25-holdet forbi i vognhallen for at hente stumper til dynamoen. Den kan der arbejdes på mens man venter brændstofpumpen retur fra reparation ude i byen. Det er stator for kullene og bagdækslet, der står for tur i første omgang.

De skal afrenses og efterses, før de kan genmoteres på dynamoen. 8 mand arbejdede på Gården denne aften.

Endeprofil er tilpasset og kan fuldsvejses



Prøvemontage af profilet på M30 trinbræt

Toppladerne færdigmonteret på endevæggen
- og vindfanget i nymalet udgave


stator for kullene til M25´s dynamo på arbejdsbænken




Men vi er heldigvis ikke den eneste klub, der roder med smalspor. Se her en præmierekørsel med Kastrup M8 i Dokkedal. Det er en stolt flok, der betragter deres værk køre ud af remisen ved egen kraft. Det var i øvrigt her af Vildmoselokomotivet no 3 stod opmagasineret i mange år før en privatmand købte det og langt senere endte hos os i Hedeland. Se filmene og historien om renoveringen via Smalspor.dk her >>   og Remisens hjemmeside her: