Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

torsdag den 23. januar 2014

Mafd.nyt, 22/01-14'

Det blev en lang men også meget fremgangsrig onsdag.

Mens vi fortsatte sortering, oprydning og indretning på værkstedet, var det et stolt og flittigt seniorhold, der -
fra udgangspunktet lørdag eftermiddag:

- allerede til eftermiddagskaffen kunne fremvise dette nydelige resultat:

Herefter venter afmontering af hoveddynamo for eftersyn og afballancering, og motoradskillelse for kontrol af ventiler, stødstænger / forbindelsesdrev herfor osv.



/
LLZ

mandag den 20. januar 2014

Nyt fra maskinafdelingen #04-14 20/01:

Denne aften var der arbejdsmøde i sikkerhedsgruppen og det var så interessant, at en del af aftenens fremmødte valgte at lytte til mødet. Andre gik i maskinværkstedet og malede spær, samt stolper g fik ryddet lidt op på byggepladsen. Senere fik vi repareret den lille magnetboremaskine, som lugtede fælt af brændt elektronik. En brændt bane blev erstattet. Det var der dog ikke mange fotos i, så en billedløs blog...
M24 eller M25 fik ikke besøg denne aften, hvor der i alt var 10 fremmødte. 

Lars han som kompensation for de manglende fotos fremsendt disse fine links fra både den nye og ældre jernbaneverden:

Utroligt hvad der findes af pudsigheder, og forskellige slags udbydere / produkter:
http://www.dymaxrail.com/products/

Faldt lige over lidt beslægtet blog, mest mht. sporbygning: = http://theenginehouse.blogspot.dk

Virkeligt guf, både model og i skala 1:1
http://www.railroad-line.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37246&whichpage=2


Og, lyd-lækkerier, helt i særklasse, for os - der nu en gang ér uhelbredeligt "bidt af en gal dieselmotor":
http://www.youtube.com/watch?v=cP4ta0h6H8g
/ Ovennævnte opfyldende undertegnedes "3-punkts-Lov", (klart fordrende forbud mod uenighed på nedennævnteEmoji);
1: Mere end 5 cylindre. 2: Hydraulisk transmission (allerhelst 3-gear) 3: Naturligvis indvendige rammer + kobbelstænger)

VH
Lars

Nyt fra maskinafdelingen #03-14 18/01:

Lørdag blev tiden anvendt på at få omrokeret GM32 rammen, og M24, således dennes motorhus kunne afmonteres, og vi nu omsider kan komme videre med at få M24 bragt i orden, hvor en række opgaver forestår forud herfor.

Derudover blev der bl.a. arbejdet videre med værkstedsisolering, og at få oliefyret bragt op at køre igen, inden den efterfølgende stod på en større, tiltrængt oprydning / omplacering af værkstedsmaskin-udstyr i værkstedet.

En konstruktivt fordrende dag, med 7 mand aktive på Hhg.


/
LLZ