Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 31. januar 2015

Maskinafdelingen 31/1

Dagen startede med at få de to sidste terser til den forreste aksel ned i korrekt længde, så man nu kan pille underskålen ned uden at løfte maskinen.

Derefter blev balancefjederen monteret og så var det "kun" at sætte hjulene på igen hvilket tog ca. 40 min. pr stk. Derudover så skulle vi også lige nå at have del i den lækre kage som Kenneth A havde med fra sit arbejde af, og inden fyraften var der lige tid til at monter kobbelstængerne og sætte de to sidste fjerder på plads.

Der var også lige tid til at få M 15 motorhus hen på det rigtige sæt deployer.  

/
Peter

Så er hjulene kommet på og det samme er kobbelstængerne i fyrbødersiden .


Bo igang med at montere den forreste kobbelstang.  

fredag den 30. januar 2015

Nyt fra Bafd. onsdag

Da vejret onsdag var med os bl.a. ved at regnen først faldt relativt sent, nåede vi denne dag indsamling af resten af svellerne på Sletten, og bagefter blev svelle-stakkene, i "dominobrik-stablen", plus den bagved liggende lange stak heraf, på Brandhøj langs hovedsporet indsamlet.



Pludseligt blev der på Sletten nærmest musestille, pga. opdagelsen ved fjernelsen af svellerne, af en herunder nu formentlig hjemløs beboer:









3 mand frem for
1 mus, uden hus


















Området fremstår allerede på afstand tydeligvis pænere, og næste gang fortsætter vi med indsamlingen af de 2 "mikado-stakke" af sveller på begge sider af sidesporet nede på den lave oplagsplads.




/
LLZ

torsdag den 29. januar 2015

Torsdagsbilledet #1

Carsten er ved at scanne sine gamle dias digitalt, så hvorfor ikke vise et par udvalgte af dem her:

Remisen og drejeskiven:
Maj 1984 - den nye drejeskive har endnu ikke fået trædæk.

mandag den 26. januar 2015

Nyt fra maskinafdelingen #04-15 26/01:


M12 havde fået ny tændingslås forleden, men kom retur med en fejlmelding på defekt lys og horn. Per fandt dog hurtigt ud af at det blot var irrede sikringer. Samtidig tog flere fat på at afmontere udstødningen, som nu var for utæt. Mikkel måtte bruge mange slags værktøj, varme og kræfter på at få afmonteret et motorophæng, som potten var viklet ind i. Det lykkedes til sidst og så fik han den svejset. Bjarne, Lars og Jan fik i fællesskab repareret gevind og bolte på manifolden, mens Carsten og jeg benyttede lejligheden til at fjerne det smadrede vindue i højre bag. Jeg fik afrenset og grundet ramme og indfatning, så vi hurtigst muligt kan få et vindue monteret igen. Onsdagsholdet vil prøve at få den køreklar, så Bafd kan få den retur til lørdagens arbejder.

M12 utæt potte før svejsning
Pottesvejsning med specialtråd til rusten jern!
Manifold slibes og gevind repareres















Stor hammer til lille vindue..






















Poul, Carsten og Gert kom meget langt med afrensning af bundkar og topstykker på M24 reservemotor.
M24 reservemotor: Bundkar mv. afrenses

- og topstykker efterses og renses






























Bjarne og Jan fik desuden udskiftet filtrene på M30, hvilket også krævede en del afmontering…


Akselkassestagtilpasning = terser tilpasses

Peter og jeg arbejdede på No3. Peter afkortede og tilpassede terserne fra akselkasserne. Det vil gøre det muligt at skifte filtpuder uden at fjerne hjulsættet fra rammen. Jeg afrensede og grundede mellemlagsplader, beslag og balancefjeder, så hjulene snart kan blive genforenet med rammen.
Vi var 10 mand på værkstedet, hvoraf flere først sluttede meget sent med at arbejde – men så fik vi også nået rigtig meget denne aften.





Balancefjeder og mellemplader grundet