Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

torsdag den 30. juni 2016

Torsdagsbilledet #66

Sidste omgang fra Lars Kragh:




Sidste stop på IBK´s bustur i 1976 var Hedehusgården hvortil Frichs-lokomotivet A.D.d.S 25 et par måneder tidligere var landet,

i anledning af udflugten var den presenning lokomotivet normalt var pakket ind i, trukket af.

Den ene port til klubbens første lokaler står åben, året efter fik bygningen nyt tag og vinduer og var klar til banens indvielse i maj 1977.



Foto. Lars Kragh





Mvh


Carsten

mandag den 27. juni 2016

Nyt fra maskinafdelingen #21-16 27/06:




Carsten og Anders afmonterede vugge og bundstøtte til kedlen til No3, så det kunne få en fornyet omgang maling efter lidt tilpasning. Derefter gik de videre med trinbræt til højre side på M30, hvor der skulle bores en lang række huller. Jeg fik afrenset og grundet delene fra Vildmosen, så de kan males. Derefter lavede jeg en opstilling udenfor vognhallen og fik skåret toppladerne til den nye væg. De skal danne en pæn afslutning oppe i toppen af væggen.

Bo og Lars fremstillede en smelteprop til kedlen, som er en sikring imod tørkogning af kedlen. Bliver sikringen for varm, fordi den ikke køles af kedelvand, så smelter en tin-legering og sender damp ud i fyrkassen. Brændstofpumpen til M25 er sendt i byen, da den ikke regulerer korrekt. Så M25-holdet brugte i stedet tiden på at finde lidt dele. Der blev nu også tid til en kop kaffe blandt de 10 fremmødte denne aften.

Opmærkning til huller

Bore huller til trinbrættet

Støtte og vugge til No3 kedel - grundet
Arbejdsskitse til smelteprop

Tilpasning af top-plader til endevæggen i vognhallen

Tin smeltes i smelteprop


søndag den 26. juni 2016

Nyt fra Bafd 25-6-2016

Lørdag arbejdede vi med at få kurven ved Brandhøjbanen til at ligge bedre uden knæk i laskerne. Et 3 mands hold fik løsnet og smurt laskerne, hvorefter den ene skinnestreng blev krummet med en hydraulisk skinnebukker. Den modsatte skinnestreng var allerede blevet krummet under svelleudvekslingen sidste efterår. Herefter blev sporet trukket på plads og laskerne spændt.

Resten af dagen gik med beskæring af buskads mv. langs med sporet.
Der er desværre ingen billeder fra dagens arbejde.

Steffen