Solen var lige stået op, da Claus B. og Peter mødte ind for at klargøre banetogene til dagens opgave. Solen skinnede fra en skyfri himmel, så selvom temperaturen lå omkring frysepunktet og Hedeland havde fået lidt sne, var der optræk til en rigtig dejlig dag på banen.
Peter kørte med M12 og gravemaskinen til Brandhøj, hvor
dagens program stod på opsætning af endnu flere perronforkanter, og Claus og
Steffen fulgte efter med M 30 og banevognen.
Steen dukkede også op på Brandhøj og 4 mand er en god
størrelse, når der skal bygges perroner.
Vi startede hvor vi slap sidste år (knapt en uge siden), og allerede efter en
times koncentreret arbejdsindsats havde vi sat de to sidste elementer, der
manglede i det sydlige spor 1.
Da klokken ikke var i nærheden af frokost, kunne vi lige så
godt sætte de to elementer mod syd i det nordlige spor 2.
Frokosten blev indtaget i banevognen, hvor kassereren i
anledning af nytåret (og kun derfor) havde tændt gasvarmeren.
Nu manglede vi kun tre elementer mod nord, hvilket blev sat
medens kaffen løb igennem, og derved er perronerne på Brandhøj nu begge 40
meter.
Om det er på grund af den fine indtjening i kørselssæsonen 2024 der gjorde, at der stadig var gang i gasvarmeren skal være usagt, men kaffen og en langtidsholdbar roulade kunne nydes ”bag duggede ruder”
Vi pakkede sammen og var retur på gården omkring kl. 16, og
selvom dagen ”kun” er tiltaget med sølle 10 minutter kunne det ses, at vi går
mod lysere tider.
På lørdag kører vi perronfyld på og færdiggøre projektet, så
hvis Trafikstyrelsen læser med , kan de godt forvente, at der ligger en
ansøgning om ibrugtagningstilladelse i indbakken mandag morgen.
Alle bloggens læsere ønskes et rigtig godt nytår fra
Baneafdelingen.
//Peter.
”Povl og Nulle” alias Steffen og Claus i hullet |
Sneen hænger godt ved på de to sidste perronforkanter sat i
det sydlige spor. |
Arbejdet fortsætter i det nordlige spor, hvor der skal
sættes 2 perronforkanter mod syd og…… |
3 perronkanter mod nord. |
Det færdige resultat |
Nu bliver der plads til hele toget når vi atter kører til sommer. I begge spor er perronlængden 40 m svarende til de fleste af vores øvrige perroner. |