Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

torsdag den 2. januar 2025

Nyt fra Bafd 02-01-2025

Solen var lige stået op, da Claus B. og Peter mødte ind for at klargøre banetogene til dagens opgave. Solen skinnede fra en skyfri himmel, så selvom temperaturen lå omkring frysepunktet og Hedeland havde fået lidt sne, var der optræk til en rigtig dejlig dag på banen.

Peter kørte med M12 og gravemaskinen til Brandhøj, hvor dagens program stod på opsætning af endnu flere perronforkanter, og Claus og Steffen fulgte efter med M 30 og banevognen.

Steen dukkede også op på Brandhøj og 4 mand er en god størrelse, når der skal bygges perroner.

Vi startede hvor vi slap sidste år (knapt en uge siden), og allerede efter en times koncentreret arbejdsindsats havde vi sat de to sidste elementer, der manglede i det sydlige spor 1.

Da klokken ikke var i nærheden af frokost, kunne vi lige så godt sætte de to elementer mod syd i det nordlige spor 2.

Frokosten blev indtaget i banevognen, hvor kassereren i anledning af nytåret (og kun derfor) havde tændt gasvarmeren.

Nu manglede vi kun tre elementer mod nord, hvilket blev sat medens kaffen løb igennem, og derved er perronerne på Brandhøj nu begge 40 meter.

Om det er på grund af den fine indtjening i kørselssæsonen 2024 der gjorde, at der stadig var gang i gasvarmeren skal være usagt, men kaffen og en langtidsholdbar roulade kunne nydes ”bag duggede ruder” 

Vi pakkede sammen og var retur på gården omkring kl. 16, og selvom dagen ”kun” er tiltaget med sølle 10 minutter kunne det ses, at vi går mod lysere tider.

På lørdag kører vi perronfyld på og færdiggøre projektet, så hvis Trafikstyrelsen læser med , kan de godt forvente, at der ligger en ansøgning om ibrugtagningstilladelse i indbakken mandag morgen.

Alle bloggens læsere ønskes et rigtig godt nytår fra Baneafdelingen.

 

//Peter.



”Povl og Nulle” alias Steffen og Claus i hullet


Sneen hænger godt ved på de to sidste perronforkanter sat i det sydlige spor.


Arbejdet fortsætter i det nordlige spor, hvor der skal sættes 2 perronforkanter mod syd og……


3 perronkanter mod nord.


Det færdige resultat


Nu bliver der plads til hele toget når vi atter kører til sommer.

I begge spor er perronlængden 40 m svarende til de fleste af vores

øvrige perroner.






mandag den 30. december 2024

Nyt fra Bafd 28-12-2024

Et par stykker af dem, der ikke deltog i fredagens perronbygning, arrangerede et lille arbejdshold til lørdagen. 

Lars og Kenneth arbejdede i musumshallen, hvor de fokuserede på slibning af de fleste af de tilbageværende ujævnheder på betongulvet i området omkring og i eftersynsgraven. Derefter blev der grundigt støvsuget, og efter rådslagning med Søren, der deltog kort, men intenst, klargjorde de komponenter, til snarlig ophængning af lampe-rækken, der skal belyse området mellem sporene.

Dagen sluttede med en kop kaffe, pebernødder fra kiosken, og fyraften kl.17.


Steffen



Betongulvet strækker sig lidt ind i selve udstillingsområdet, men 
med en håndholdt vinkelsliber med diamantsten og udsugning
klares dette også relativt let (LLZ)