Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

mandag den 3. marts 2014

Nyt fra maskinafdelingen #11-14 3/3:

Spiderfighter i action
Spiderman var på besøg… Med den nye støvsuger, som Lars har medbragt, gik Redacteuren på jagt efter spindelvæv i hele Damp á og omegn og håber ikke jeg ved den lejlighed har fjernet nogens husdyr J 




Caborundum-tilpasning af ventilsæde











 Motoren på M24 fik fortsat fuld opmærksomhed med justeringer og montage af endnu flere dele. Per og Carsten justerede topdødpunkt; Jan og Bjarne sleb ventilsædet på den nye ventil. Vi mangler fortsat et nyt stempel, men det gamle er udmålt og kan godt bruges, hvis det ikke lykkes at finde en erstatning.
Justering af stempelhøjden med måle-uret

De sidste, gamle ristestænger tages ud

Bremsebukken afrenses





Peter og Mads fik afrenset bremsebukken fra Da7, mens jeg tog banerømmeren under behandling. Carsten fik påsvejst de sidste afstandsstykker på de nye ristestænger. Peter kravlede ind i fyrboksen og udtog de sidste af de gamle…  En fin aften, hvor 10 medlemmer kiggede forbi


afstandstykkerne påsvejses ristestængerne

Færdigt arbejde...


søndag den 2. marts 2014

Nyt fra Bafd 1-3-2014

Kalenderårets første forårsdag var ikke specielt forårsagtig, så vi arbejdede indendørs i vognhallen på Brandhøj, hvor sporlægningen nu nærmer sig afslutningen.Klemt inde mellem de øvrige spor mangler vi nu kun at anlægge 2 spor med sporvidden 785 mm og en længde på 2x17,5 m. En rimelig simpel opgave, som dog kompliceres af mangel på plads og dårlige tilkørselsforhold. Vi fik fundet skinner frem til sporene og læsset dem af i et nabospor. Herefter blev der flyttet overtallige materialer, gravemaskineudstyr og andet som selvfølgelig har en tendens til at hobe sig op på de tilbageblevne arealer. Sporkassen til det ene spor blev udgravet og hovedparten af gruset læsset på tipvogne. I alt læssede vi 8 tipvogne hvoraf indholdet af de 3 blev brugt til at forbedre en overkørsel ved hallen og resten sat på lager til ballastering af de sidste to spor.

Vi fik også savet sveller, og alt er nu klart til at et hold på tirsdag begynder at samle det ene spor. På lørdag fortsætter vi så med det næste og sidste spor.

Steffen
Sporkassen til 105 graves ud og læsses på tipvogne