
Arbejdet
på D13 er gået godt fremad og denne aften blev bundkarret skruet helt fast. Der
er ikke meget plads at arbejde på, så det har ikke været helt ukompliceret.
På
T1 kunne der foretages en prøvestart af motoren og den lyder godt sammen med
den nye lydpotte. Dernæst fik Carsten og Kjeld givet dythornet lidt massage, så
lyden nu er noget bedre og Lars O. arbejdede på et forbedret dæksel til brændstoftanken.
Vi
havde også fint besøg af formanden for en Lettisk smalsporsbane. Han havde haft
familien med på tur i søndags – og de havde også kørt med på Brandhøjbanen. Vi
havde på forhånd aftalt, at han denne aften kunne kigge forbi og få nogen gode
fif om hvordan vi driver vores forening. Deres forening ”industrial museum railway of peat in
Baloži” i nærheden af Rīga, er stadig ny og med færre medlemmer, så der er
nok at lære. Deres sporvidde er 750 mm og Pindstrup har tidligere anvendt den
til deres tørvebrug – som fortsat er i drift. Så der var nok at tale om og jeg
fik givet ham den store rundtur, hvor vi fik talt om mangt og meget. Vi håber
at han har fået et par gode ideér med hjem. Hyggeligt var det i hvert fald. 10
mand på Gården, hvis Davis tælles med 😊 /Leif
 |
Så er budkarret monteret og boltet godt fast igen |
 |
Det defekte bundkar med skaden, som andre før os havde repareret med Araldit... |
 |
Vi fik udvekslet mange gode historier om vores fælles passion: Smalsporede industribaner |

 |
Vores hyggelige gæst, Davis fra Litauen |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.