Det overvejes, hvordan arbejdet på M4 skal gribes an efter doktorens dom: utæt toppakning. |
M4 har haft besøg af ”doktoren” fra
Dieselhouse og det måtte desværre konstateres, at der er en utæthed i
toppakningen. Der skal derfor en adskillelse til for at få udbedret lækagen,
inden der opstår samme skader som dengang lokomotivet blev hensat for mange år
siden… Carsten arbejdede på at udtage en
række knækkede bolte i M23-reservemotors motorblok. En kompleks opgave…
Jeg forsatte arbejdet med at male
stafferinger på Storebæltsvognen og fik påsat det næste sæt skabeloner og malet
henover, samt afrenset sidste uges arbejder. Der mangler nu en plads, hvortil
der skal skæres et nyt sæt. Niels fortsatte forbedringerne i snedkerværkstedet
ved at fremstille nye værktøjsholdere. Bjarne og Gert foretog rensning og
vedligehold af vandbehandlingsanlægget. Da jeg opholdt mig mest ude i
vognhallen er beretningen noget mangelfuld, men jeg fik da talt 8 mand på
Gården denne aften.
Servicehold på vandrensningsanlægget! |
De 6 bolte har været knækket længe og sidder godt fast i motorblokken. |
Pillearbejdet med at male på Storebæltsvognen fortsættes;
hver lille felt skal enten fjernes eller blive siddende på skabelonen, før den kan klæbes på.
Af en eller anden grund går det ofte omvendt...
|
Spændende om det ser godt ud, når skabelonen igen fjernes... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.