 |
Vi manglede lige et godt foto af arbejdet med B3, men hermed klaret |
Vi
startede som altid med kaffen, hvor aftenens opgaver også bliver planlagt. John
og Carsten fortsatte denne aften med at opmåle og bore bremseklodserne til M24.
Af uvisse årsager var hulstørrelsen til for- og bagklodser forskellige.
Heldigvis var det opdaget inden boret blev sat i og sidst på aftenen var alle bremseklodser
klar til at blive monteret. Gert og Brian fortsatte med at afmontere sandkasser
på M24 for at checke om der er fri gennemgang, men også på den næste har der
dannet sig belægninger, som skal afrenses. Jan S. og jeg gik i gang med
afrensning af steder med rust på T1, så de kan blive grundet og malet – mens vi
afventer en ny køler (renoveret). Det gik nok lidt stærkt op til 40 års
jubilæet, hvor T1 skulle trække indvielsestoget med honeratiores ombord. T1
blev dengang nærmest først klar om morgenen, hvor jubilæet blev afholdt… Vi fik
også taget lidt fotos med B3 som model. De skal anvendes til en statusberetning.
Udenfor gik Niels og Hugo for at planlægge de næste faser af værkstedsudvidelsen.
Bl.a. skal det råstøbte betongulv have en grundig afslibning, før der kan
lægges en jævnt dæklag. Det sker nok på lørdag. Det skulle også overvejes hvor
og hvordan et hævearbejdsbord kan anbringes i den nye tilbygning. Vi var ni
mand på Gården denne aften, hvor det går mod lysere tider… /Leif


 |
Det er godt at have en boremaskine i rette størrelse til denne type opgaver... |
 |
Så ligger klodserne klar til montage på den snart sandkasseløse M24 |
 |
Afrensning af en del rustne steder, som trænger til frisk maling |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.