Dagen startede tidligt for første fremmødte medlem på arbejdsholdet – kl. 7.45. På den måde kunne toget med gravemaskinen være oprangeret og klar til afgang med M 12 så snart resten af holdet mødte ind. De resterende kunne så tage banevognen og M 30 og støde til på Brandhøj, hvor dagens opgave var perronbyggeri, så begge perroner kommer op på 40 meter.
Børge havde på forhånd meldt forfald, så inden start var vi nede med en enkelt. Steffen mødte ind kl. 9.30 og en SMS tikkede ind kl. 10. Søren var blevet i sengen. Lars havde lovet at komme, dog lidt senere oplyst pr. sms. Derfor tog Steffen og undertegnede hvert vores tog og drog til Brandhøj.
Materialerne skal lige flyttes, inden vi kan komme rigtig i gang…. |
Vi startede med at flytte lidt materialer rundt, da perronerne skal forlænges lidt uens. Den sydlige perron forlænges 10 meter mod syd, og den nordlige forlænges 6 meter mod nord og 4 meter mod syd. Det tog lidt tid, men Lars var jo på vej, så vi var ved godt mod.
Den første støvle er altid den sværeste at sætte, hvilket også i dag holdt stik, men efter en god times tid var første støvle og perronforkant sat. Undergrunden er hård som bare fanden, så det der med at grave for dybt er nærmest en umulighed. Derfor skulle der næsten ingen justering til, da vi satte de næste forkanter.
Steffen tjekker indjustering og mål til sporet endnu en gang. Af største vigtighed, idet perronen ikke sådan uden videre lader sig flytte. |
Kl. 14.00 dukkede Sven (Hein-klanens overhoved) op med æbleskiver. Æbleskiverne blev lunet på panden og vi måtte nøjes med en god kop kaffe. Vi hyggede gevaldigt i banevognen.
To mands arbejde gjorde den sydlige perron på Brandhøj 6 m længere. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.