|
Så er bemalingen ved at være færdig på Storebæltsvognen - lidt justering udestår |
Bo og Carsten var kommet tidligt og
puslede rundt med orden og oprydning og topstykket er trukket af M4, så det kan blive planslebet. Carsten har nu M23 reservemotor monteret
på stativ med brændstoftank, så den kan blive forsøgt startet en dag. Så fik
Carsten og Lars O. set på, hvordan der kan blive fremstillet fjederkurve til
nye bogier.
Bo fremstillede en ny stok og fik repareret oliesmørepumpen,
som var slidt op. Jan og Hans fik lokket Lars ud til Brandhøj for at få hentet
et par stumper (- fik egentlig aldrig opklaret hvad det var), men Niels fik
ryddet endnu en hylde i snedkerværkstedet. Først fik jeg stort set færdiggjort
bemalingerne og siden fik Lars O. og jeg monteret ”byggepladen” på
Storebæltsvognen, der nu er klar til en lille fotossession – inden det daglige
arbejde igen får slidt sig ind i tegningerne… Lars fik imens skiftet klinger på
fingerklipperen, så den igen kan komme i aktion hos Gartnerafdelingen. Atter en gang fik jeg nok ikke
det hele med, men vi var 8 mand, der syslede rundt på Gården denne aften.
|
Der drejes en ny del til smørepumpen |
|
Nymølle-lastvognen rangeres på plads efter dens deltagelse i jubilæet |
|
Først bores der nye huller |
|
- så skæres der gevind |
|
og så får jeg lov at skrue skruerne i "byggepladen" |
|
Den rigtige byggeplade er lidt mindre... |
|
Niels viser et rydelig hylde frem i snedkerværkstedet. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.