|
Storebæltsvognen i fuld bemaling ude i solskinsvejret. Skabelonerne er skabt efter studie af de forskellige lokomotiver og vogne, der kørte ved byggeriet af tunnelen under Bæltet. Der var et utal af variationer, som nu er vist i udvalg her. |
|
47-24 i dens oprindelige miljø og med en noget slidt bemaling. |
|
Det er vist 47-24 eller dens søster 47-23, der ses med røret foran 47-18. |
|
Eksempel på bemaling. Korsør 1990. |
Afdelingerne var noget ferieramt,
idet Carsten var Mafd og Steffen/Leif udgjorde Bafd. Så flid var påkrævet for
at nå en god dags arbejde: Vi startede med at spartle og slibe det sidste
stykke væg i vognhallen. For at få plads til at arbejde, måtte banetoget ud. Det
gav mig samtidig lejligheden til at fotografere den færdigbemalede
Storebæltsvogn inden den rigtig tages i brug til svelleudskiftningerne –
hvilket den godt kan blive noget grisset af… Og mens jeg fik malet, så tog
Steffen sig af græsslåning på hele området. Vi fik også foldet tæpperne sammen,
så e er klar til aktion i morgen – ifald det skulle blive koldt. Andre
småopgaver som fremstilling af små plader til skilte og aftørring af
udstillingslokomotiverne blev det også til og dagens finale blev at overvære en
succesfuld prøvestart af M23 reservemotoren efter at Carsten havde brugt dagen
godt på at rense brændstofpumperne, der efter 25 års stilstand havde sat sig –
men ellers var det kun mindre detaljer, der skulle rettes inden starten gik. Og
den kører godt uden diesel-os eller mislyde. Så en fin dag på Gården i solskin.
Det håber vi fortsætter søndag, på trods af vejrudsigten…
|
Det sidste stykke af den nye væg spartles og males |
|
Plexiglasplader til advarselsskilte om smal portåbning skæres. |
|
Succesfuld prøvestart af Deutz-motoren afslutter en fin dag! |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.