Efter en
hyggelig, men lidt stille sommerferieperiode, så ser det ud til at værkstedet
igen er kommet i omdrejninger; Mads og jeg fik først malet banevognens sider
færdig, så der nu kun resterer finish med sort på sider og håndtag. Siden gik
vi i gang med afrensning af M25, så den kan blive malet i motorrummet. Mikkel
fremstillede en justerbar plade, så kompressoren kan blive monteret vinkelret på drivhjulet og fik fjernet oliekøler-slangen med en kraftfuld indsats, samt vinkeljernene til
motorhuset, så der kan blive rustbehandlet og malet under disse.
|
Afrensning af mange års olie -og roeaffald... |
Jan og Bjarne udglødede kobberringe til tætning af dyser og fremstillede desuden testbeslag, så topstykkerne kan trykafprøves med vand. Det ene testede topstykke bestod, mens det andet stadig havde en lille utæthed.
|
Udglødning af de nye kobberringe |
|
kobberringene monteres på begge sider af dysen |
|
Jan tilslutter vandtryk til testopstillingen. |
|
ganske lidt vand pibler stadig ud ved 2. test |
Carsten kom atter i gang med rammen til GM32 og fik fræset nye trekanter til montering af glideskinnerne til portene, samt påbegyndt påsvejsningen af disse. Per fik bl.a. afrenset og checket instrumentpanelet fra M15. En herlig og aktiv aften på værkstedet med 8 fremmødte, der først gik sent hjem.
|
Carsten svejser trekanter for glideskinner til portene på rammen til GM32 |
|
Afrensning af betjeningspanel fra M15 |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.