Onsdag aften lægges del 2 af drejeskiven |
Her ændres en plade til en skive :-) |
Store mængder sveller klar til afhentning |
Gamle sveller pakkes på deploriderne |
M24 efter velafsluttet prøvetur med fuldt tog |
(klik på fotos for større billeder)
Drejeskiven
fik dæk på 2. halvdel forleden aften, så nu mangler blot midten og afslutning
langs enderne. Det skete på en arbejdsonsdag, hvor også maskinafdelingen fik
færdigjusteret og prøvekort M24 med et tilfredsstillende resultat. Der resterer
blot lidt bremsejustering og småting før den kan klarmeldes til juletrafikken. Baneafdelingen
sendte også et deling afsted efter alle de mange udskiftede sveller, der blev
opsamlet på deplorider og nu afventer afhentning.
Hans og Carsten monterede de fabriksplader på M15-3, som Hans har sat så rigtig flot i stand derhjemme. Taget blev også fastgjort og andre arbejder, der snart vil gøre det muligt at montere motorhus igen, blev udført. Peter fik skrabet lejeskål til for endnu en hjulaksel og hjalp derefter Lars og Poul med det sidste på styrene fra stoppemaskinen, der har været knækket endnu en gang. Det er også et barskt miljø de sidder i… Lars fik også fræset en notgang i akslen fra T1. Kenneth fik også set på filtbeholdningen til glideleje-renoveringen. Således var vi 11 mand i gang denne kolde aften i efterårsferien.
Drejeskiven males... sort arbejde en mørk nat |
Peter skraber glidelejet til |
Næsten i mål. Ikke mange trædesteder mere... |
Skiltehuller bores i M15-3 |
Taget på M15 skrues fast |
Hans undersænker til passende størrelse skruer |
M25-holdet klar til det store projekt |
Mange bolte skal løsnes fra motorhuset |
- og meget skal afmonteres |
Det sidste svejses på koblingerne |
Gevind skæres i styrene fra stoppemaskinen |
Kobling får en tur i sandblæseren |
- og en gang Russergrunder |
Lars fræser notgang i aksel til T1 |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.