|
Bogie-rangering |
Da jeg
kom til Gården var Mogens og Carsten allerede i gang med at finde et par gamle
roe-bogier frem til transport af den renoverede ramme til GM32. Jeg gav en hånd
med til en større rokade i værkstedet, således at grav-sporet atter blev
disponibelt og vi fik ryddet lidt op og sat kranen på plads.
|
Bag den nymalede stige er GM32´s ramme klar til at komme til sandblæsning |
Nu kan GM32-rammen
køres til sandblæsning og grunding, så den kan blive malet før genopbygningen
med vognkassen påbegyndes. Så blev stigen fra Banevognen malet og Mads fik
grundet forskellige beslag fra M25; jeg afrensede og grundede
kompressorstativet, som Mikkel har udbygget med en justeringsplade.
|
Mads grunder vinkeljern fra M25 motorhus |
Bjarne og
Per justerede dyse-tryk til M25´s dyser med et fint apparatur, jeg ikke havde
set før (vil I se Per sprøjte :-)
|
Dysetryksjusteringsapparat |
|
Trykket opbygges - |
|
- og her sprøjter Per... - Diesel :-) |
Mikkel fortsatte med justeringen af
ventilerne og fremstillede et lein, som skal give mere justeringsrum.
|
Puffer afmonteret på M30 |
Carsten
er gået i gang med demontering af bagerste puffer på M30, idet den nye skal
kunne tilpasses vores forskellige pufferhøjder. Så sammen med Kenneth blev der
udtænkt forskellige, mulige konstruktioner, så der stadig er plads til stolen,
når der skal slagleklippes. Den fik for øvrigt også en gang grunder… En fin
aften med 8 fremmødte og flittige medlemmer.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.