Der sker så meget spændende med byggeriet af værkstedsudvidelsen og flere havde allerede været i gang hele eftermiddagen. Middagspausen blev derfor et måltid med resten af de gode grill-pølser fra Klargøringsdagen. De forskellige hold klargjorde den lille grav til hæve-bordet; tilpassede og opsatte plader på indervæggen og forberedte desuden de næste opgaver.
Udenfor fik Brian opskåret
en bunke gamle paller. De skal anvendes til optænding i damplokomotivet –
første gang på søndag! I maskinværkstedet fik T1 det meste af opmærksomheden;
Kjeld fik fremstillet en samlemuffe til udstødningen. Bagefter blev køleren tømt
endnu en gang for at finde utætheden. Det lykkedes vist denne gang… Lars O.
påsvejste en forlænger til batteriholderen, som Kjeld og Carsten så fik boret
nye huller til i karriósseriet. Holderen fik jeg så sandblæst og grundet
efterfølgende. Inden da havde de to bremsesko fået et lag gul maling. Det er så
de bedre kan ses. Det hjælper togpersonalet med at blive opmærksomme på – og sikre
at den er fjernet fra sporet inden kørsel! M24 havde efterhånden fået et nyt
lag støv på. Sådan er det at stå på en byggeplads. Jan S. tog sig derfor af at
vaske/ aftørre lokomotivet, så det var klart til at køre særtog dagen efter (se
beretningen >>) Vi var 11 mand på Gården denne aften /Leif
fremstilling af samlemuffe til udstødning på T1 Boring af monteringshuller til batterikasse batterikasse grundet Bremsesko - eller "sporhunde" i gul
Opskæring til brug for optænding - Jan og jeg fik æren at lægge det på plads |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.